Важне вести
Почетна / Вести / ПРАВИЛНИК О СУФИНАНСИРАЊУ ЕНЕРГЕТСКЕ САНАЦИЈЕ ПОРОДИЧНИХ КУЋА ПУТЕМ УГРАДЊЕ СОЛАРНИХ ПАНЕЛА ЗА ПРОИЗВОДЊУ ЕЛЕКТРИЧНЕ ЕНЕРГИЈЕ ЗА СОПСТВЕНЕ ПОТРЕБЕ

ПРАВИЛНИК О СУФИНАНСИРАЊУ ЕНЕРГЕТСКЕ САНАЦИЈЕ ПОРОДИЧНИХ КУЋА ПУТЕМ УГРАДЊЕ СОЛАРНИХ ПАНЕЛА ЗА ПРОИЗВОДЊУ ЕЛЕКТРИЧНЕ ЕНЕРГИЈЕ ЗА СОПСТВЕНЕ ПОТРЕБЕ

На основу члана 20. став 1. тачка 8. Закона о локалној самоуправи („Службени гласник РС“, број 129/07…. 47/18), члана 69. и 70. Закона о енергетској ефикасности и рационалној употреби енергије („Службени гласник РС“, број  40/21), члана 25. и 40. Закона о буџетском систему („Службени гласник РС“, број 154/09, 73/10… 72/19 и 149/20),  и (релевантни интерни акти) и члана 60. Статута Општине Бољевац („Службени лист Општине Бољевац“, бр. 2/2019), Општинско веће општине Бољевац на седници одржаној дана 17. 11. 2021. године, донело је

 

П Р А В И Л Н И К

 О СУФИНАНСИРАЊУ ЕНЕРГЕТСКЕ САНАЦИЈЕ ПОРОДИЧНИХ КУЋА ПУТЕМ УГРАДЊЕ СОЛАРНИХ ПАНЕЛА ЗА ПРОИЗВОДЊУ ЕЛЕКТРИЧНЕ ЕНЕРГИЈЕ ЗА СОПСТВЕНЕ ПОТРЕБЕ

 

I ОПШТЕ ОДРЕДБЕ

 

Члан 1.

Правилником о суфинансирању енергетске санације породичних кућа путем уградње соларних панела за производњу електричне енергије за сопствене потребе (у даљем тексту Правилник) уређује се: циљ спровођења енергетске санације; радови, опрема и извештаји које се суфинансирају и ближи услови за расподелу и коришћење средстава; учесници, начин њиховог учешћа и улоге; начин обезбеђивања финансијских средстава, проценат суфинансирања; начин и услови пријаве на јавни конкурс и критеријуми за селекцију привредних субјеката; начин и услови пријаве на јавни конкурс и критеријуми за селекцију грађана (домаћинстава); праћење реализације и извештавање.

 

Члан 2.

Циљ спровођења енергетске санације породичних кућа путем уградње соларних панела за производњу електричне енергије за сопствене потребе је унапређење енергетске ефикасности у стамбеном сектору и повећано коришћење обновљивих извора енергије у домаћинствима на територији Општине Бољевац.

Мере енергетске санације предвиђене овим Правилником спроводе се кроз сарадњу са привредним субјектима који се баве радовима на уградњи соларних панела за производњу електричне енергије, а крајњи корисници  бесповратних средстава су домаћинства на територији Општине Бољевац.

 

Финансијска средства

 

Члан 3.

Средстава за суфинансирање енергетске санације из члана 6. овог Правилника опредељују се Одлуком о буџету Општине Бољевац за сваку буџетску годину у оквиру Програма 17 Енергетска ефикасност и обновљиви извори  енергије, Програмска активност 0501-0001 Енергетски менаџмент, функција 620, економска класификација 454 – Субвенције приватним предузећима.

Средстава за суфинансирање енергетске санације из члана 6. овог Правилника могу се обезбедити  кроз друге донације и субвенције из Буџета Републике Србије.

 

 

Члан 4.

Бесповратна средства за суфинансирање мере из члана 6. овог Правилника додељују се на основу јавног позива за домаћинстава у највишем износу до 50% од вредности укупне инвестиције са ПДВ-ом по појединачној пријави.

 

Члан 5.

Одлуку о додели средстава грађанима доноси Општинско веће Општине Бољевац на предлог Комисије за реализацију енергетске санације.

 

Члан 6.

Суфинансираће се мера уградње соларних панела, пратећих носача панела, неопходне инсталације за производњу електричне енергије капацитета до и једнако 6  kW инсталисане снаге соларних панела за сопствене потребе, уградњe двосмерног мерног уређаја за мерење предате и примљене електричне енергије, израда неопходне техничке документације,  извештаја извођача радова о уградњи соларних панела и пратеће инсталације за производњу електричне енергије, као и извештаја о уградњи мерног места који је у складу са законом неопходан приликом прикључења на дистрибутивни систем.

Максимални износ бесповратних средстава  по 1 kW инсталисане снаге соларних панела капацитета до и једнако 6  kW  ће износити 70.000 динара и обухватиће се све радове, опрему и извештаје из става 1. овог члана.

За соларне панеле капацитета преко 6  kW максимални износ бесповратних средстава биће исти као и за соларне панеле капацитета до 6  kW, а разлику до укупне вредности радова према предрачуну изабраног привредног субјекта сносиће грађанин.

Критеријуми енергетске ефикасности се одређују јавним позивом за привредне субјекте.

 

Прихватљиви трошкови

 

Члан 7.

Прихватљиви инвестициони трошкови су трошкови са урачунатим ПДВ-ом.

 

Члан 8.

Не прихватају се трошкови радова, набавка материјала и опрема који настану пре првог обиласка комисије за преглед и оцену поднетих захтева за суфинансирање пројеката енергетске ефикасности.

Неприхватљиви трошкови – Трошкови који неће бити финансирани јавним конкурсом из буџета Општине Бољевац су:

  • Трошкови који су у вези са набавком опреме: царински и административни трошкови
  • Трошкови у вези са одобравањем и спровођењем кредитног задужења: трошкови одобравања кредита, трошкови камата, трошкови кредитног бироа, трошкови осигурања кредита и сл.
  • Рефундација трошкова за већ набављену опрему и извршене услуге (плаћене или испоручене)
  • Набавка опреме коју подносилац захтева за бесповратна средства сам производи или за услуге које подносилац захтева сам извршава
  • Други трошкове који нису у складу са енергетском санацијом.

 

II КОРИСНИЦИ СРЕДСТАВА

 

Члан 9.

Директни корисници средстава за реализацију енергетске санације су привредни субјекти.

Привредни субјекти су дужни да корисницима испоруче материјале и опрему одговарајућег квалитета и изврше услуге у складу са одредбама уговора и у договореним роковима.

 

Члан 10.

Крајњи корисници бесповратних средстава су домаћинства.

 

III   ИМЕНОВАЊЕ И НАДЛЕЖНОСТИ КОМИСИЈЕ

 

Члан 11.

 

Општинско веће Општине Бољевац доноси Решење о образовању комисије за реализацију енергетске санације (у даљем тексту Комисија).

Јавни конкурси за суфинансирање енергетске санације у име Општинског већа Општине Бољевац спроводи Комисија, коју Општинско веће Општине Бољевац формира Решењем о образовању комисије.

Решењем о образовању Комисије утврђују се: број чланова Комисије, основни подаци о члановима Комисије (име и презиме, назив радног места), основни задаци  и друга питања од значаја за рад Комисије.

Чланови Комисије за свој рад имају право на накнаду.

 

Члан 12.

Основни задаци Комисије нарочито обухватају:

Припрема конкурсне документације за привредне субјекте и домаћинства (јавни позив, образац пријаве, и друго ).

Оглашавање јавних конкурса и пратеће документације  на огласној табли и званичној интернет страници Општине Бољевац;

Пријем и контрола приспелих захтева;

Рангирање приспелих захтева и избор пријављених привредних субјеката и домаћинстава;

Објављивање прелиминарне листе изабраних директних корисника и крајњих корисника на огласној табли и званичној интернет страници Општине Бољевац, разматрање приговора на прелиминарну листу изабраних привредних субјеката и домаћинстава и доношење одлуке о приговору. Прелиминарна ранг листа крајњих корисника представља основ за теренски обилазак Комисије;

Доношење коначне листе изабраних директних корисника и предлога коначне листе изабраних крајњих корисника којима је признато право на бесповратна средства;

Израда предлога Уговора о спровођењу енергетске санације и Решења о коначној листи директних и крајњих корисника за спровођење енергетске санације, а које се финансирају из буџета Општине Бољевац.

Комисија је независна у свом раду. Комисија је дужна да  Општине Бољевац достави записнике и извештај о  раду.

Теренски рад Комисије обухвата спроведе најмање два најављена обиласка, и то:

  • пре радова приликом евалуације пријаве ради оцене почетног стања објекта и веродостојности података из поднете пријаве, као и оправданост  предложених радова на енергетској санацији;
  • након спроведених радова ради утврђивања чињеничног стања по пријави завршетка радова.

Приликом теренског обиласка Комисија на лицу места врши преглед поднетих захтева, уз обавезно присуство подносиоца захтева, сачињава се Записник у два примерка, при чему један примерак остаје подносиоцу пријаве, а други задржава Комисија.

Записник  садржи и технички извештај о постојећем стању објекта након реализованих радова.

Комисија је дужна да приликом посете утврди да ли постоје индиције о незаконитим радњама или грубом кршењу уговорних обавеза затражи поступање у складу са одредбама уговора и законским оквиром.

Комисија прати реализацију пројеката  енергетске санације и врши контролу њихове реализације. Праћење реализације обухвата:

  • Обавезу директног/крајњег корисника средстава да обавештава Комисију о реализацији у роковима одређеним уговором и да омогући Комисији да изврши увид у релевантну документацију насталу у току реализације активности;
  • Прикупљање информација од директног/крајњег корисника средстава;
  • Друге активности предвиђене уговором;
  • Припрему извештаје о напретку и обавештавање надлежних органа и јавности.

 

Члан 13.

Рокови за реализацију

  • рок за пријаву на Јавни позив за директне кориснике средстава је најмање 15 дана;
  • евалуација пријава на Јавни позив директних корисника средстава и доношење прелиминарне ранг листе не може бити дужe од 15 дана;
  • рок за пријаву крајњих корисника на Јавни позив је најмање 21 дан;
  • евалуација пријава крајњих корисника и доношење прелиминарне ранг листe крајњих корисника не може бити дужe од 15  дана;
  • доношење коначне ранг листе директних / крајњих корисника не може бити дуже од  15  дана од дана подношења последњег приговора.

 

IV ПОСТУПАК ДОДЕЛЕ СРЕДСТАВА

 

Члан 14.

Средства Буџета Општине Бољевац за суфинансирању енергетске санације, породичних кућа додељују се у складу са одредбама овог Правилника.

Расподела средстава из става 1. овог члана обухвата расписивање јавног позива за привредне субјекте, прикупљање и комплетирање пријава на јавни позив, контролу формалне исправности и комплетности пријава, испуњености услова и оцењивање привредних субјеката ради утврђивање листе директних корисника и доношење акта о избору директних корисника, као и, расписивање јавног позива за грађане, прикупљање и комплетирање пријава, контролу формалне исправности и комплетности пријава, оцењивање ради утврђивања листе крајњих корисника на основу критеријума из јавног позива, доношење акта о избору крајњих корисника, реализацију и извештавање.

 

Јавни позив за директне кориснике (привредне субјекте)

 

Члан 15.

Одлуку о расписивању јавног позива за избор директних корисника доноси Оопштинско веће Општине Бољевац.

Јавни конкурс за избор директних корисника спроводи Комисија.

Пријава подразумева подношење документације у року који је утврђен јавним позивом, а подноси се Комисији.

Јавни позив из става 1. овог члана се обавезно објављује на интернет страници Општине Бољевац, а најава јавног позива и у локалним медијима.

 

Члан 16.

На јавном конкурсу могу учествовати привредни субјекти који врше испоруку и радове на уградњи материјала, опреме и уређаја  и испуњавају следеће услове:

  • да су уписани у регистар АПР-а, а регистровани су као привредна друштва и предузетници најмање шест месеци од дана подношења пријаве,
  • да над њима није покренут стечајни поступак или поступак ликвидације,
  • да имају атесте за материјале и производе
  • да имају запосленог или на неки други начин ангажованог инжењера електротехнике који поседује лиценцу у складу са законом којим се уређује изградња објеката, а који ће бити задужен за израду извештаја за уграђену инсталацију соларних панела за производњу електричне енергије
  • да дају гаранцију на инвертер од минимално 5 година и на соларне колекторе од минимално 10 године.

 

Садржај јавног позива за директне кориснике (привредне субјекте)

 

Члан 17.

Јавни позив из члана 15. овог Правилника садржи:

  • правни основ за расписивање јавног позива,
  • циљеве преузете из Правилника о суфинансирању енергетске санације на територији јединице локалне самоуправе,
  • намену средстава,
  • услове за учешће на конкурсу,
  • документацију коју подносилац мора поднети уз пријавни образац,
  • испуњеност услова из јавног позива,
  • начин и рок подношења пријаве,
  • начин објављивања одлуке о учешћу привредних субјеката у суфинансирању енергетске санације по јавном позиву.

 

Пријава на јавни позив за директне кориснике (привредне субјекте)

 

Члан 18.

Пријава коју на јавни позив подноси привредни субјект садржи пријавни образац са приложеном документацијом.

Пријавни образац се налази у прилогу јавног позива и садржи нарочито:

  • опште податке о привредном субјекту;
  • податке о законском заступнику;
  • цена за комплетну кровну уградњу и опрему за соларну електрану капацитета  6 kW инсталисане снаге соларних панела, укључујући и уградњу и пратеће инсталације за производњу електричне енергије, уградњу двосмерног мерног уређаја за мерење предате и примљене електричне енергије, цену израде техничке документације која обухвата предмер и предрачун, као и извештаја о уградњи соларних панела и уградњи мерног места који је у складу са законом неопходан приликом прикључења на дистрибутивни систем. Цену дати по наведним ставкама а потребну опрему предвидети по Правилима о раду дистрибутивног система ОДС-а;
  • изјаву да ће унети у уговор са грађанима спецификацију радова и обавезу израде извештаје о уградњи соларних панела и пратеће инсталације за производњу електричне енергије и уградње.

 

Критеријуми за рангирање директних корисника (привредних субјеката)

 

Члан 19.

Критеријуми за рангирање директних обухватају следеће:

  • цену из члана 18. став 2. тачка 3).
  • рок важења цена за меру коју конкуришу;
  • рок важења гаранције на инвертер и соларне панеле
  • други критеријуми ближе дефинисани јавним позивом.

Јавним позивом се одређује максимални број бодова по сваком од критеријума и број бодова по поткритеријумима, ако су поткритеријуми дефинисани у оквиру појединих критеријума.

Укупан максимални број бодова по свим критеријумима и поткритеријумима примењеним на поједини Програм не може прећи 100.

 

Оцењивање, утврђивање листе изабраних директних корисника и уговарање

 

Члан 20.

Оцењивање и рангирање приспелих пријава привредних субјеката врши се применом критеријума из члана 19. овог Правилника.

Комисија разматра пријаве и у складу са условима Јавног позива, утврђује прелиминарну листу директних корисника.

Прелиминарну листу директних корисника Комисија објављује на огласној табли Општине и званичној интернет страници Општине Бољевац.

Учесници Јавног позива имају право увида у поднете пријаве и приложену документацију по утврђивању прелиминарне листе директних корисника, у року од три дана од дана објављивања листе.

На прелиминарну листу директних корисника учесници конкурса имају право приговора Комисији у року од осам дана од дана њеног објављивања.

Комисија је дужна да размотри поднете приговоре на прелиминарну листу директних корисника као и да донесе  Одлуку о приговору, која мора бити образложена,  у року од 15 дана од дана његовог пријема.

О спроведеном поступку Комисија води записник и сачињава Предлог коначне Одлуке о избору директних корисника у спровођењу енергетске санације и исте доставља Општинском већу на усвајање.

Општинско веће Општине Бољевац доноси  Одлуку о избору директних корисника у спровођењу енергетске санације.

          Одлука Општинског већа Општине Бољевац о избору директних корисника у спровођењу енергетске санације објављује се на огласној табли Општинске управе и званичној интернет страници Општине Бољевац.

Уговор о у спровођењу енергетске санације потписује се након доношења Решења о коначној листи крајњих корисника за спровођење енергетске санације.

Уколико се на први јавни позив за директне кориснике не јави ни један или недовољно привредних субјеката, може се поновити јавни позив.

Јавни позив за доделу бесповратних средстава грађанима (домаћинствима)

 

Члан 21.

Одлуку о расписивању јавног позива за доделу бесповратних средстава грађанима за енергетску санацију породичних кућа доноси Општинско веће Општине Бољевац.

Јавни позив за доделу бесповратних средстава грађанима спроводи Комисија.

 

Грађани – учесници конкурса подносе пријаву Комисији. Пријава подразумева подношење конкурсне документације  у року који је утврђен јавним позивом.

Јавни позив из става 1. овог члана се обавезно објављује на огласној табли Општинске управе и званичној интернет страници Општине Бољевац, а најава јавног позива и у свим локалним медијима.

Конкурсна документација садржи:

  • јавни позив
  • пријавни образац са листом потребних докумената

 

Члан 22.

Право учешћа на конкурсу имају грађани који испуњавају следеће услове:

  • да је подносилац пријаве власник (према решењу за порез) породичне куће или лице које је пријављено на адреси којој се подноси пријава за конкурс.
  • да поседује један од следећих доказа за стамбени објекат:
    • доказ о изградњи објекта пре доношења прописа о изградњи,
    • грађевинску дозволу добијену кроз редован поступак обезбеђења дозволе,
    • грађевинску дозволу добијену из поступка легализације или
    • решење о озакоњењу,
  • да је измирио доспеле обавезе по основу пореза на имовину,
  • да је подносилац пријаве прикључен на дистрибутивни систем електричне енергије,
  • не прихватају се трошкови радова, набавке материјала и опреме који настану пре првог обиласка Комисије за преглед и оцену поднетих захтева за суфинансирање пројеката енергетске ефикасности,
  • и други услови у складу са јавним позивом за грађане (домаћинства).

 

Садржај Јавног позива за грађане (домаћинства)

 

Члан 23.

Јавни позив из члана 21. овог Правилника садржи:

  • правни основ за расписивање јавног позива,
  • циљеве преузете из Правилника о суфинансирању енергетске санације на територији јединице локалне самоуправе,
  • финансијски оквир,
  • намену средстава,
  • услове за учешће на конкурсу,
  • листу директних корисника преко којих се реализују радови на енергетској санацији,
  • документацију коју подносилац мора поднети уз пријавни образац,
  • начин на који Општина Бољевац пружа додатне информације и помоћ подносиоцу пријаве у припреми и подношењу пријаве,
  • начин и рок подношења пријаве,
  • поступак одобравања средстава,
  • начин објављивања одлуке о остваривању права на бесповратна средства грађанима за спровођење енергетске санације по јавном позиву.

 

Пријава на јавни позив за крајње кориснике (грађане)

 

Члан 24.

Документацијa коју доставља грађанин подносилац пријаве при подношењу пријаве:

  • потписан и попуњен Пријавни образац за суфинасирање енергетске ефикасности са попуњеним подацима о мери за коју се конкурише;
  • попуњен образац (Прилог 2) овог правилника, који се односи на стање грађевинских (фасадних) елемената и грејног система објекта;
  • фотокопију личне карте или очитана лична карта подносиоца захтева;
  • решење о утврђивању пореза на имовину;
  • један од доказа за стамбени објекат из Јавног позива за крајње кориснике;
  • фотокопију рачуна за утрошену електричну енергију за стамбени објекат  за који се конкурише за последњи месец, ради доказа о постојању прикључка на дистрибутивни систем;
  • предмер и предрачун/ профактура за опрему са уградњом издата од привредног субјекта са листе директних корисника коју је објавила Општина;
  • Фотокопија личне карте или очитана лична карта за сва физичка лица која живе у породичној кући или стану за који се подноси пријава;
  • потписана изјава о сагласности да орган за потребе поступка може извршити увид, прибавити и обрадити податке о чињеницама о којима се води службена евиденција, а који су неопходни у поступку одлучивања;
  • Изјава да ће уколико му се одобре бесповратна средства на основу Јавног позива и уколико поседује једнотарифни мерни уређај за електричну енергију, поднети захтев за прелазак на двотарифни мерни уређај;
  • и друга документа у складу са Јавним позивом.

Општина ће обезбедити прибављање информације по службеној дужности за извод из листа непокретности, (обезбеђује општина).

 

Члан 25.

Право учешћа на јавном позиву немају:

  • власници стамбених објеката који су у претходном периоду користили средства Општине за сличне активности и иста оправдали и
  • власници стамбених објеката који су у претходне две године после достављања Решења о додели бесповратних средстава за сличне активности одустали од спровођења активности.

 

Критеријуми за избор пројеката грађана  (домаћинства)

 

Члан 26.

Поступак за оцењивање пристиглих пријава и избор корисника средстава врши ће се на основу листе приоритета састављене бодовањем према критеријумима.

Износи бодова по критеријумима биће дефинисани јавним позивом.

 

 

Уградња соларних панела и пратеће инсталације за производњу електричне енергије за сопствене потребе и израда неопходне техничке документације и извештаја извођача радова на уградњи соларних панела и пратеће инсталације за производњу електричне енергије који је у складу са законом неопходан приликом прикључења на дистрибутивни систем (породичне куће)
 
Постојеће стање спољних зидова Број бодова
Спољни зидови без термичке изолације 10
Спољни зидови са термичком изолацијом 25
Постојећи начин грејања на: Број бодова
Угаљ/ лож уље,/мазут 5
Електрична енергија 10
Дрво 15
Природни гас/пелет 25
 
Постојеће карактеристике спољне столарије Број бодова
Дрвени, једноструки са једним стаклом 5
Дрвени, двоструки са размакнутим крилима 10
Дрвени, једноструки са дуплим стаклом или вакум стаклом 15
ПВЦ, алуминијум 25

The issue involves reduction of viagra order shop mind relaxation as various researches have shown that the person, who is below 18. David Gilmore, Director of Public Affairs and Diplomacy Read Full Report cheap levitra Bureau of African Affairs. The medicine also does not assure a man preventing his partner from online cialis http://unica-web.com/watch/2016/greece-is-the-word.html sensually transmitted diseases. And if you like a spot of good food with your literary experience then you might be interested to know that the nearby Tatton Park hosts the North West Food Lovers Festival between October 19 – 21 which dovetails with some of the Chester Literary Festival. purchase viagra
 

Као критеријум за бодовање, за све мере из става 1. овог члана, користи се К фактор заузетости површине, који представља количник укупне површине стамбеног објекта (из пореске пријаве) и броја корисника тог објекта.

 

К фактор заузетости површине за породичне куће
К<15 25
15≤К<17,5 22,5
17,5≤К<20 20
20≤К<22,5 17,5
22,5≤К<25 15
25≤К≤27,5 12,5
27,5≤К≤30 10
К>30 5

 

Јавним позивом се одређује максимални број бодова по сваком од критеријума и број бодова по поткритеријумима, ако су поткритеријуми дефинисани у оквиру појединих критеријума.

Укупан максимални број бодова по свим критеријумима и поткритеријумима примењеним на поједини Програм не може прећи 100.

Уколико се за грејање користе два или више различитих енергената, број бодова се рачуна као аритметичка средина бодова за наведене енергенте.

Приликом бодовања столарије на објекту на коме се налази више врста столарије бодоваће се прозори чија је укупна површина највећа.

Уколико се два захтева оцене са истим бројем бодова, предност имају подносиоци пријава чији је фактор искоришћавања површине К мањи.

 

Оцењивање, утврђивање листе и избор грађана

 

Члан 27.

Оцењивање и рангирање пројеката грађана врши се применом критеријума из члана 26.

Комисија разматра пријаве и у складу са условима  из члана 26, утврђује прелиминарну ранг листу грађана на основу бодовања према критеријумима из члана 26. овог правилника.

Листу из става 2. овог члана Комисија објављује на огласној табли Општине и званичној интернет страници Општине.

Подносиоци пријава имају право увида у поднете пријаве и приложену документацију по утврђивању листе из става 2. овог члана у року од три дана од дана објављивања листе у складу са ставом 3. овог члана.

На листу из става 2. овог члана подносиоци пријава имају право приговора Комисији у року од осам дана од дана њеног објављивања. Приговор се подноси на писарницу ЈЛС.

Комисија је дужна да размотри поднете приговоре на листу из става 2. овог члана као и да донесе  одлуку о приговору, која мора бити образложена,  у року од 15 дана од дана његовог пријема и на основу донетих одлука донесе ревидирану прелиминарну листу.

На основу  листе из става 6. овог члана Комисија врши теренски обилазак ради увида у стање стамбених објеката са те листе закључно са редним бројем подносиоца пријаве до којег су обезбеђена укупна средства за субвенционисање.

Уколико је Комисија приликом теренског обиласка из става 7. овог члана утврдила да је подносилац пријаве дао неистините податке у пријави Комисија га елиминише из ревидиране прелиминарне листе и уместо њега спроводи теренски обилазак првог следећег на листи код кога није вршен теренски обилазак.

Приликом теренског обиласка уз обавезно присуство подносиоца захтева комисија сачињава записник у два примерка, при чему један остаје подносиоцу пријаве, а један задржава Комисија.

На основу записника из става 9. овог члана комисија сачињава коначну листу крајњих корисника.

Листу из става 10. овог члана Комисија објављује на огласној табли Општине и званичној интернет страници Општине.

На листу из става 10. овог члана  подносиоци пријава код којих је извршен теренски обилазак, имају право приговора Комисији у року од осам дана од дана објављивања коначне листе крајњих корисника. Приговор се подноси на писарницу ЈЛС.

Комисија је дужна да одлучи по приговорима из става 10. овог члана у року од 15 дана од дана пријема приговора и након одлучивања по свим приговорима сачини коначну листу крајњих корисника.

Општинско веће Општине Бољевац доноси Одлуку о додели бесповратних средстава крајњим корисницима за спровођење енергетске санације, на основу чега се закључују уговори.

Исплата средстава

 

Члан 28.

Општина Бољевац ће вршити пренос средстава искључиво привредним субјектима не грађанима, након што грађанин изврши уплату привредном субјекту целокупну  своју обавезу и након завршетка реализације мере.

Услов да се пренесу средства привредном субјекту је потврда Комисије да су радови изведени како је предвиђено предмером и предрачуном који је грађанин предао када се пријавио за меру као и у складу са записником Комисије приликом првог изласка.

Крајњи Корисник мора имати уредну документацију (рачуне и атесте) које ће доставити надлежној комисији.

Општина ће вршити пренос средстава изабраним привредним субјектима у складу са закљученим уговором.

Грађанин ће сносити евентуалне додатне трошкове непредвиђених радова уколико је  сагласан са тим радовима и уколико укупни трошкови за изведене радове превазилазе укупан износ средстава по предрачуну извођача радова

Контролу извршења уговорених обавеза извршиће надлежни органи који су задужени за урбанизам односно заштиту животне средине, у сарадњи са Комисијом.

Уколико Корисник средстава није средства наменски утрошио, или радови нису изведени у складу са предмером и предрачуном који је грађанин поднео приликом пријаве, ЈЛС неће уплатити средства додељена одлуком о додели бесповратних средстава из члана 27. став 14.

Уколико из неког разлога грађанин не може да реализује набавку од одабраног привредног субјекта, има право да изврши набавку од другог приврдног субјекта са листе и да о томе, пре реализације набавке, обавести Комисију и достави јој нову профактуру/предрачун, с тим да износ не може бити већи од одобреног.

 

VI ПРАЋЕЊЕ РЕАЛИЗАЦИЈЕ ЕНЕРГЕТСКЕ САНАЦИЈЕ

 

Извештавање

 

Члан 29.

Комисија припрема Завршни извештај о спроведеним енергетским санацијама  и  подноси га Општинском већу.

Јавност се информише о реализацији енергетских санација  преко локалних медија и интернет странице Општине.

Завршни извештај о спроведеним енергетским санацијама, који посебно садржи информације о спроведеним активностима и утрошеним финансијским средствима, уочене недостатке у имплементацији активности и њихове узроке, податке о уштеди енергије и смањењу емисије гасова са ефектом стаклене баште, подноси се Општинском већу  и објављује на интернет страници.

Директни корисници средстава који изводе радове на енергетској санацији дужни су да Комисији, у сваком моменту, омогуће контролу реализације активности и увид у сву потребну документацију.

 

                                                     Објављивање

 

Члан 30.

Подаци и акти које Комисија објављују на  званичној интернет страници Општина Бољевац, морају се објавити и на огласној табли Општине.

 

Чување документације

 

Члан 31.

Општинска управa Општине Бољевац има обавезу да чува комплетну документацију насталу у поступку суфинансирања енергетске санације  у складу са важећим прописима.

 

VII ПРЕЛАЗНЕ И ЗАВРШНЕ ОДРЕДБЕ

 

Члан 32.

Овај Правилник ступа на снагу даном доношења и биће објављен  у Службеном листу Општине Бољевац.

 

 

 

ОПШТИНСКО ВЕЋЕ ОПШТИНЕ БОЉЕВАЦ

 

 

Број: 06-153 / 2021-II/14.1

Бољевац, 17. 11. 2021. године

ПРЕДСЕДНИК

ОПШТИНЕ БОЉЕВАЦ

 

др Небојша Марјановић

 

О б р а з л о ж е њ е

 

Чланом 20. став 1. тачка 8. Закона о локалној самоуправи („Сл.гласник РС, број 129/2007…47/2018)  између осталог је прописано да се општина преко својих органа, у складу са законом, стара о заштити животне средине.

Чланом 69. Закона о енергетској ефикасности и рационалној употреби енергије  („Сл.гласник РС“,број 40/21) између осталог је прописано да се средства за финансирање или суфинансирање послова у области ефикасног коришћења енергије, који се односе на израду пројеката, програма и реализацију активности, обезбеђују из буџета Републике Србије, као и буџета јединице локалне самоуправе.

Чланом 70. Закона о енергетској ефикасности и рационалној употреби енергије   прописано је да надлежни орган јединице локалне самоуправе својим актом може утврдити посебне финансијске и друге подстицаје, оснивање буџетских фондова као и коришћење средстава из постојећих сопствених фондова за реализацију пројеката и других активности за ефикасно коришћење енергије на својој територији, у складу са законом и прописима који регулишу рад ових органа. О својим активностима у смислу става 1. овог члана, надлежни орган јединице локалне самоуправе дужан је да обавести Министарство.

 

Препоручујемо

ЈАВНИ ОГЛАС ЗА ОТУЂЕЊЕ СУВЛАСНИЧКОГ УДЕЛА ГРАЂЕВИНСКОГ ЗЕМЉИШТА У ЈАВНОЈ СВОЈИНИ ОПШТИНЕ БОЉЕВАЦ У ПОСТУПКУ ЈАВНОГ НАДМЕТАЊА

На основу Закона о планирању и зградњи („Службени гласник РС“, бр. 72/2009, 81/2009 – испр., 64/2010 – …

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *