Важне вести
Почетна / Вести / ОДЛУКУ О ПОСТУПКУ ДОДЕЛЕ И КОНТРОЛЕ КОРИШЋЕЊА СРЕДСТАВА ЗА ПОДСТИЦАЊЕ ПРОГРАМА ИЛИ НЕДОСТАЈУЋЕГ ДЕЛА СРЕДСТАВА ЗА ФИНАНСИРАЊЕ ПРОГРАМА ОД ЈАВНОГ ИНТЕРЕСА КОЈА РЕАЛИЗУЈУ УДРУЖЕЊА

ОДЛУКУ О ПОСТУПКУ ДОДЕЛЕ И КОНТРОЛЕ КОРИШЋЕЊА СРЕДСТАВА ЗА ПОДСТИЦАЊЕ ПРОГРАМА ИЛИ НЕДОСТАЈУЋЕГ ДЕЛА СРЕДСТАВА ЗА ФИНАНСИРАЊЕ ПРОГРАМА ОД ЈАВНОГ ИНТЕРЕСА КОЈА РЕАЛИЗУЈУ УДРУЖЕЊА

На основу члана 38. став 5. Закона о удружењима („Службени гласник РС“, бр. 51/09, 99/11-други закон и 44/18-други закон), члана 3. став 1. Уредбе о средствима за подстицање програма или недостајућег дела средстава за финансирање програма од јавног интереса која реализују удружења („Службени гласник РС“, број 16/18 ) и члана  40. Статута Општине Бољевац („Службени лист Општине Бољевац“, број 2/2019), Скупштина Општине Бољевац, на седници одржаној дана 18. 12. 2019. године, доноси

ОДЛУКУ

О ПОСТУПКУ ДОДЕЛЕ И КОНТРОЛЕ КОРИШЋЕЊА СРЕДСТАВА ЗА ПОДСТИЦАЊЕ ПРОГРАМА ИЛИ НЕДОСТАЈУЋЕГ ДЕЛА СРЕДСТАВА ЗА ФИНАНСИРАЊЕ ПРОГРАМА ОД ЈАВНОГ ИНТЕРЕСА КОЈА РЕАЛИЗУЈУ УДРУЖЕЊА

  1. ОСНОВНЕ ОДРЕДБЕ

Предмет уређивања

Члан 1.

Овом одлуком ближе се уређују услови, критеријуми, обим, начин, поступак доделе, као и начин и поступак контроле коришћења и враћања средстава за подстицање програма или недостајућег дела средстава за финансирање програма које реализују удружења, а који су од јавног интереса.

Појам удружења и примена одлуке

Члан 2.

Под удружењем, у смислу ове одлуке, подразумева се добровољна и невладина недобитна организација заснована на слободи удруживања више физичких или правних лица, основана ради остваривања и унапређења одређеног заједничког или општег циља и интереса, који нису забрањени Уставом или законом, уписана у регистар надлежног органа у складу са законом.

Програм од јавног интереса

Члан 3.

Под програмом од јавног интереса који се финансира или суфинансира из средстава буџета Општине Бољевац, у смислу ове одлуке сматрају се програми у области:

– социјалне заштите,

– заштите лица са инвалидитетом,

– хуманитарних програма,

– друштвене бриге о деци,

– задовољења потреба младих,

– образовања, науке, културе и уметности,

– заштите животне средине,

– програма заштите људских и мањинских права,

– активности на обележавању историјских датума и

– друге програме којима се задовољавају јавне потребе

Програм чија реализација траје најдуже годину дана у формалном смислу може бити означен и називом пројекат.

 

Садржина програма

Члан 4.

Програм из члана 3. ове одлуке нарочито садржи: област у којој се програм реализује, територију на којој би се програм реализовао, време и дужину трајања програма, циљ, врсту и обим активности које би се вршиле у току реализације програма и укупан број лица који је потребан за извођење програма.

Средства за подстицање програма

Члан 5.

Средства за подстицање програма од јавног интереса која реализују удружања обезбеђују се у буџету општине Бољевац, а њихов износ опредељује се одлуком о буџету за сваку календарску годину.

Средства опредељена одлуком из става 1. овог члана додељују се удружењима чији су програми одобрени на основу спроведеног јавног конкурса и закључених уговора о реализацији тих програма.

Давалац средстава је Општина Бољевац.

 

  1. ПОСТУПАК ЗА ДОДЕЛУ СРЕДСТАВА

 

Годишњи план јавних конкурса

Члан 6.

Општинско веће Општине Бољевац утврђује Годишњи план расписивања јавних конкурса, у складу са одлуком о буџету.

Општинско веће Општине Бољевац објављује Годишњи план јавних конкурса на интернет презентацији Општине Бољевац и на огласној табли органа Општине Бољевац, најкасније до 31. јануара текуће године и доставља га Канцеларији за сарадњу са цивилним друштвом Владе РС.

Годишњи план јавних конкурса садржи податке о даваоцу и износу средстава, областима које се подстичу у текућој години, називу и планираном периоду расписивања јавног конкурсa и друге релевантне податке у зависности од врсте конкурса.

 

Критеријуми за избор програма

Члан 7.

Избор програма који ће се финансирати средствима буџета Општине Бољевац врши се применом следећих критеријума:

1) референце програма: област у којој се реализује програм, дужина трајања програма, број корисника програма, могућност развијања програма и његова одрживост;

2) циљеви који се постижу: обим задовољавања јавног интереса, степен унапређења стања у области у којој се програм спроводи;

3) суфинансирање програма из других извора: сопствених прихода, буџета Републике Србије или јединице локалне самоуправе, фондова Европске уније, поклона, донација, легата, кредита и друго, у случају недостајућег дела средстава за финансирање програма;

4) законитост и ефикасност коришћења средстава и одрживост ранијих програма: ако су раније коришћена средства буџета, да ли су испуњене уговорне обавезе.

                                                   

Конкурс

Члан 8.

Јавни конкурс за доделу средстава за финансирање, односно суфинансирање програма од јавног интереса (у даљем тексту: конкурс), расписује  Општинско веће Општине Бољевац  и оглашава га на интренет презентацији Општине Бољевац, на огласној табли органа Општине Бољевац, на порталу е-Управа.

Обавештење о конкурсу из става 1. овог члана мора бити видљиво све време трајања конкурса на  интернет презентацији Општине Бољевац.

 

Садржина конкурса

Члан 9.

  Конкурс обавезно  садржи:

1) област од јавног интереса за коју се конкурс расписује;

2) износ средстава која су опредељена за  конкурс;

3) најмањи и највећи износ средстава која се одобравају по програму, односно пројекту;

4) удружења која имају право учешћа;

5) критеријуме за оцену програма на основу којих ће се додељивати средства;

6) време трајања програма;

7) прецизне рокове у којима се конкурс спроводи;

8) информацију о документацији коју прилаже подносилац програма уз попуњен образац предлога програма;

9) назначење органа коме се пријаве подносе  и начин подношења пријаве.

 

Право учешћа на конкурсу

Члан 10.

Право подношења пријаве за финансирање или суфинансирање програма од јавног интереса имају удружења која су уписана у Регистар удружења који води Агенција за привредне регистре и чији су циљеви према њиховим статутарним одредбама у оквиру области које конкурс финансира.

Удружења из става 1. овог члана имају право да поднесу пријаву за финансирање или суфинансирање програма од јавног интереса, под условом да им је регистровано седиште на територији општине Бољевац или се ради о удружењима и савезима удружења који имају чланове или кориснике са пребивалиштем на територији општине Бољевац.

Испуњеност услова из става 1. и 2. овог члана утврђује Комисија за спровођење поступка јавног конкурса за доделу средстава удружењима.

Пријаву за финансирање или суфинансирање може поднети једно удружење за један програм, једно удружење за више пројеката или више удружења за један пројекат.

 

Конкурсна комисија

Члан 11.

За спровођење конкурса, Општинско веће Општине Бољевац образује конкурсну комисију за спровођење конкурса (у даљем тексту: комисија).

Комисија  се именује решењем,  за сваки конкурс посебно.

Комисија има пет чланова.

Решењем о образовању комисије утврђују се број и састав комисије, задаци комисије и рокови за њихово извршење, као и друга питања значајна за рад комисије.

Решење о образовању комисије објављује се на интернет презентацији Општине Бољевац.

Комисија на првој седници бира председника комисије.

Чланови комисије не добијају накнаду за свој рад.

 

Начин рада комисије

Члан 12.

Председник комисије координира рад комисије и води седнице.

Комисија ради и одлучује у пуном саставу и о свом раду води записник.

Комисија одлучује већином гласова од укупног броја чланова.

 

Изјава о непостојању сукоба интереса

Члан 13.

Сваки члан комисије је дужан да потпише писану изјаву да нема приватни интерес у вези са радом и одлучивањем комисије, односно спровођењем конкурса.

Именовано лице не може предузимати радње у својству члана комисије пре него што потпише изјаву из става 1. овог члана.

У случају да у току спровођења конкурса дође до сазнања да се налази у сукобу интереса или сумњу у постојање сукоба интереса пријави треће лице, члан комисије је дужан да о томе одмах обавести Општинско веће Општине Бољевац и остале чланове комисије и да се изузме из даљег рада комисије.

О решавању сукоба интереса Општинско веће Општине Бољевац одлучује у сваком случају посебно, а ако утврди сукоб интереса именује у комисију новог члана као замену, у року од три дана од дана утврђивања сукоба интереса.

Сукоб интереса постоји ако члан комисије или чланови његове породице (брачни или ванбрачни друг, дете или родитељ), запослени или члан органа удружења које учествује на конкурсу или било ког другог удружења повезаног на било који начин са тим удружењем, или у односу на та удружења има било који материјални или нематеријални интерес супротан јавном интересу и то у случајевима породичне повезаности, економских интереса или другог заједничког интереса.

Пријава

Члан 14.

      Пријава се подноси Комисији, искључиво на прописаним обрасцима, који се могу преузети у  Општинској управи Општине Бољевац или на сајту Општине Бољевац.

Уз пријаву, подносилац пријаве дужан је да обавезно приложи:

  • попуњен образац општих података о удружењу, потписан и оверен,
  • попуњен образац пријаве програма за чије финансирање или суфинансирање се подноси пријава и који мора да садржи област у којој се програм или пројекат реализује, територију на којој се реализује, дужину трајања програма, циљ, врсту и обим активности у току реализације и укупан број лица који је потребан за извођење програма/пројекта.
  • попуњен образац финансијског плана и
  • доказ о суфинансирању од партнерских или донаторских организација, ако се пројекат тако реализује.

And being organic again reassures the quality viagra pills price of the medication differs and depends on your health condition and age. 4. Kamagra Tablets are cialis fast shipping extremely mainstream, fruitful and generally acknowledged medication that guarantees a harder, longer enduring erection. There are hundreds of courses available online but you have to be selective and need to pick the minute that is viagra on line simply ideal for you and your partner. How much can I save if I buy generic drugs? Many people have a misconception that it is not suitable for you because of likely symptoms, thusly your spe low cost tadalafilt may screen your execution, in which case he or she may change your dosage, or even take you off the prescription all together.
Ако за доделу средстава конкурише партнерски програм, само једно удружење подноси пријаву и оно је одговорно за управљање финансијским средствима свих партнерских удружења на програму, и у програму мора бити означено као одговорно.

 

Поступање по поднетим пријавама

Члан 15.

Комисија отвара пријаве и проверава испуњеност услова за учешће на конкурсу и благовременост пријава.

Комисија по службеној дужности утврђује да ли је удружење уписано у регистар надлежног органа и да ли се, према статутарним одредбама, циљеви удружења остварују у области у којој се програм реализује.

Неблаговреме пријаве, као и пријаве које је поднело удружење које не испуњава услове за учешће на конкурсу одбацују се без разматрања.

Учесника конкурса који је поднео непотпуно или непрецизно попуњен образац предлога програма, или није доставио тражену документацију, Комисија обавештава да недостатак отклони у року од осам дана.

Пријава учесника конкурса који у накнадно одређеном року не отклони уочене неправилности, не разматра се.

Учеснику конкурса који није доставио образац предлог програма, не доставља се обавештење из става 3. овог члана и његова пријава се не разматра.

 

Поступак оцењивања програма

Члан 16.

Комисија врши оцену уредно поднетих програма, применом критеријума и мерила утврђених конкурсом.

Оцењивање програма врши сваки члан комисије независно, за сваки програм и по сваком од критеријума.

Комисија је дужна да за сваки програм који се разматра сачини образложење у коме се обавезно наводе разлози за одговарајуће оцењивање тог програма.

 

Вредновање и рангирање програма

Члан 17.

Комисија утврђује листу вредновања и рангирања пријављених програма (у даљем тексту: Листа рангирања), у року од 60 дана од дана истека рока за подношење пријаве.

Листа рангирања са подацима о комисији која је вршила оцену програма, објављује се на интернет презентацији Општине Бољевац, на огласној табли Општине Бољевац и порталу е-Управа.

Учесници конкурса имају право увида у поднете пријаве и приложену документацију у року од три радна дана од дана објављивања Листе рангирања.

На Листу рангирања учесници конкурса имају право приговора у року од осам дана од дана њеног објављивања.

Одлуку о приговору, која мора бити образложена, Општинско веће Општине Бољевац доноси на предлог комисије, у року од 15 дана од дана његовог пријема.

 

Одлука о избору програма

Члан 18.

Одлуку о избору програма који се подстичу средствима назначеним у конкурсу, доноси Општинско веће Општине Бољевац, према редоследу утврђеном у Листи рангирања, у оквиру средстава која су обезбеђена за тај конкурс.

Oдлука из става 1. овог члана доноси се у року од 30 дана од дана истека рока за подношење приговора.

Одлука из става 1. овог члана објављује се на званичној интернет презентацији Општине Бољевац, на огласној табли органа Општине Бољевац и на порталу е-Управа, у року од пет дана од дана доношења.

 

Члан 19.

На основу Одлуке о избору програма Општинског већа Општине Бољевац из члана 18. ове Одлуке, начелник Општинске управе Општине Бољевац закључује Уговоре о финансирању и суфинансирању програма од јавног интереса средствима из буџета Општине Бољевац.

Уговором из претходног става уређују се међусобна права и обавезе уговорних страна, предмет програма или пројекта, рок у коме се програм реализује, износ средстава и начин преноса средстава, инструменти обезбеђења за случај ненаменског трошења срестава или неизвршења уговорне обавезе, начин и рок за пренос одобрених средстава, начин и рок за повраћај неутрошених средстава, обавезе подношења извештаја, начин решавања спорова, као и друга права и обавезе уговорних страна.

Учесник конкурса је дужан да пре склапања уговора начелнику Општинске управе Општине Бољевац достави изјаву да средства за реализацију одобреног програма нису на други начин већ обезбеђена, као и изјаву о непостојању сукоба интереса и интерни акт о антикорупцијској политици.

Документи из става 3. овог члана, обрасци пријаве на конкурс и буџет програма или пројекта саставни су део уговора између Општинске управе Општине Бољевац и удружења.

 

  • КОРИШЋЕЊЕ СРЕДСТАВА И ПРАЋЕЊЕ РЕАЛИЗАЦИЈЕ ПРОГРАМА

 

Коришћење средстава

Члан 20.

Средства која се у складу са овом одлуком доделе удружењу за реализацију програма јесу наменска средства и могу да се користе искључиво за реализацију одобреног програма и преносиће се сукцесивно, динамиком која прати остварење прихода буџета.

Пренос средстава из става 1. овог члана врши се у складу са прописима којима се уређује пренос средстава и отварање рачуна корисника јавних средстава.

Пренос средстава вршиће се по правдању трошкова у реализацији одобреног програма или пројекта у складу са висином одобрених буџетских ставки програма или пројекта, а највише до висине уговорене вредности финансирања без исплаћеног аванса.

Правдање трошкова врши се доставом документације којом се доказује реализација програмских или пројектних активности: уговори, рачуни, фотографије, видео или аудио записи, извештаји о реализацији и сл.

Општинска управа може уговором ближе одредити начин правдања трошкова за поједине врсте трошкова.

 

Члан 21.

Уговором се уређују међусобна права, обавезе и одговорности уговорних страна, а садржи нарочито:

  1. назив и садржину програма,

2..износ средстава који се додељује из буџета општине Бољевац за реализацију тог програма,

  1. начин на који се додељена средстава за реализацију програма преносе удружењу,
  2. укупну вредност програма,
  3. датум почетка и завршетка реализације програма,
  4. конкретне обавезе уговорних страна,
  5. садржину извештаја и начин и рокове за подношење извештаја,
  6. инструменте обезбеђења за случај ненаменског трошења средстава обезбеђених за реализацију програма, односно за случај неизвршења уговорне обавезе и повраћај неутрошених средстава
  7. време трајања уговора,
  8. услове за раскид уговора пре истека рока на који је закључен,
  9. права и обавезе уговорних страна у случају раскида уговора пре истека времена на који је закључен,
  10. права и обавезе уговорних страна у случају непоштовања уговором предвиђеног начина правдања средстава и
  11. начин решавања спорова.

Корисник средстава дужан је да пре склапања уговора достави изјаву да средства за реализацију одобреног програма нису на други начин већ обезбеђена, као и изјаву о непостојању сукоба интереса и интерни акт о антикорупцијској политици.

Члан 22.

Уколико се носилац одобреног програма не одазове позиву за закључење уговора у року од осам дана од дана пријема позива, сматраће се да је повукао предлог програма.

Удружења имају обавезу да наменски троше средства додељена Конкурсом, односно у складу са пројектом и програмом одобреним од стране Комисије и Општинског већа и уговором између Општинске управе и удружења.

Наменска средства могу бити директни и индиректни трошкови реализације програма или пројекта.

Директни трошкови реализације програма или пројекта су трошкови активности на спровођењу програма или пројекта укључујући мале набавке опреме и мале грађевинске радове за потребе спровођења активности програма или пројекта.

Индиректни трошкови реализације програма и пројекта су трошкови које би удружење сносило и у случају нереализације одобреног програма или пројекта: трошкови личних доходака и пратећих пореза и доприноса, трошкови банкарске провизије, трошкови електричне енергије, поштанских и телефонских услуга, комуналних услуга, осигурања, закупа просторија, трошкови књиговодствених услуга, трошкови набавке канцеларијског материјала, трошкови текућих поправки и одржавања опреме или објеката, трошкови амортизације и трошкови пореза, накнада и такси.

Директни трошкови који су оправдани на начин предвиђен чланом 20. став 5. ове Одлуке рефундираће се удружењу – кориснику средстава у износу од 100% оправданих директних трошкова, а највише до износа предвиђених конкретном буџетском ставком из буџета програма или пројекта.

Индиректни трошкови рефундираће до 20% директних оправданих трошкова и исплаћиваће се приликом исплате рефундације за оправдане директне трошкове.

Правдање индиректних трошкова на начин предвиђен чланом 20. став 5. ове Одлуке није потребно.

Ненаменска средства представљају трошкове који нису предвиђени уговором између Општинске управе и удружења и она се неће признати као оправдан трошак.

У ненаменско трошење средстава спада:

– накнада за чланове скупштине, управних и надзорних одбора удружења и припадајућих пореза и доприноса;

– куповина зграда, опреме, ситног инвентара и машина који нису предвиђени пројектом усвојеним од стране Комисије и Општинског већа;

– трошкови репрезентације и угоститељских услуга који нису настали у сврху реализације предвиђених активности програма,

– трошкови других програма или трошкови програма који се већ финансирају из других извора,

– трошкови камата, казни и пенала и

– финансирање обавеза удружења из претходних година.

 

Члан 23.

            У изузетном случају, удружење може да тражи сагласност начелника Општинске управе Општинске управе  за прерасподелу средстава у оквиру директних трошкова за реализацију планираних активности у оквиру одобреног програма или пројекта.

Прерасподела средстава може износити највише 20% буџетске ставке са које се средства преносе на другу буџетску ставку. Једна буџетска ставка може бити мењана прерасподелом средстава највише једном у току реализације програма или пројекта.

По одобрењу захтева за прерасподелу средстава од стране начелника Општинске управе Општине Бољевац, измењени буџет постаје саставни део уговора.

 

Члан 24.

Уколико се приликом праћења реализације програма утврди ненаменско трошење средстава од стране удружења или да постоје друге неправилности, које су такве природе да онемогућавају утврђивање да су додељења средства наменски коришћена, начелник Општинске управе Општине Бољевац је дужан да раскине уговор и захтева повраћај пренетих средстава, односно да активира инструменте обезбеђења, а удружење је дужно да средства врати са законском каматом.

У случају раскида уговора удружењу неће бити одобрено финансирање програма приликом расписивања конкурса за наредну буџетску годину.

 

Праћење реализације програма

Члан 25.

Реализацију програма који се финансирају или суфинансирају у складу са уговором закљученим између Општинске управе Општине Бољевац и удружења, пратиће лице именовано од стране начелника Општинске управе Општине Бољевац.

Праћење реализације програма обухвата:

  • обавезу удружења да извештава Општинску управу у складу са чланом 26. ове Одлуке,
  • могућност реализовања мониторинг посете од стране лица задуженог за праћење уговора,
  • обавезу реализовања мониторинг посете и састављања извештаја са мониторинг посете за програме чија је вредност одобрених средстава већа од 500.000 динара и то најмање једном у току реализације програма и
  • обавезу удружења да омогући лицу задуженом за праћење реализације уговора увид у документацију насталу током реализације програма.

Под мониторинг посетом, у смислу ове уредбе, сматра се: посета удружењу, одржавање састанака овлашћених представника надлежног органа са овлашћеним представницима удружења, присуство одређеним догађајима и манифестацијама или другим програмским активностима које удружење спроводи у склопу реализације програма.

Лице  из става 1. овог члана израђује извештај о мониторинг посети, у року од десет дана од дана спроведене посете.

Поред извештаја лице може израдити и препоруке за отклањање недостатака и рокове за њихову реализацију и упутити их кориснику средстава.

Праћење може обухватити и ревизију овлашћеног ревизора уколико је то предвиђено условима јавног конкурса и уговором.

 

Извештавање

Члан 26.

Удружење израђује периодичне и завршне наративне и финансијске извештаје.

Периодични и завршни наративни извештај из става 1. овог члана садржи: детаљан опис активности и резултата реализације програма у односу на планиране активности дефинисане уговором, како би се могла извршити процена успешности од стране лица задуженог за праћење реализације уговора, образложење за свако одступање од програма и преглед корективних мера чије се предузимање планира од стране корисника средстава.

Периодични и завршни финансијски извештај из става 1. овог члана садржи: приказ буџета, који је саставни део уговора, са прегледом свих трошкова који су настали током извештајног периода, као и копију целокупне рачуноводствене документације која оправдава настале трошкове.

Извештај из става 3. овог члана, удружење доставља Одељењу за финансије и пореску администрацију.

Достављање, прегледање и процена извештаја

Члан 27.

Удружење доставља периодичне и завршне наративне и финансијске извештаје у роковима предвиђеним закљученим уговором.

Лице именовано од стране начелника Општинске управе Општине Бољевац прегледа и разматра извештаје из става 1. овог члана.

Прегледом финансијских извештаја лице именовано од стране начелника Општинске управе Општине Бољевац утврђује да ли су буџетска средства наменски коришћена и да ли постоји рачуноводствена документација која указује на наменски утрошак истих.

Плаћања и издаци који нису у складу са уговорним обавезама или су без припадајуће рачуноводствене документације, неће бити признати, о чему се носилац програма обавештава писаним путем.

Прегледом наративног извештаја лице именовано од стране начелника Општинске управе Општине Бољевац остварује увид и врши процену квалитета и успешности програма у смислу реализације постављених циљева.

О извршеној процени лице именовано од стране начелника Општинске управе Општине Бољевац обавештава корисника средстава.

Удружење на захтев надлежног органа доставља допуну и додатно објашњење навода изнетих у извештају у року од осам дана од пријема захтева надлежног органа за доставу допуне документације.

 

Сукоб интереса код корисника средстава

Члан 28.

Удружење ће предузети све потребне мере у циљу избегавања сукоба интереса приликом коришћења наменских средстава и одмах по сазнању обавестити  начелника Општинске управе Општине Бољевац о свим ситуацијама које представљају или би могле довести до сукоба интереса, у складу са законом.

Сукоб интереса постоји у ситуацији у којој је непристрасно извршење уговорних обавеза било ког лица везаног уговором угрожено због прилике да то лице својом одлуком или другим активностима учини погодност себи или са њим повезаним лицима (чланови породице: супружник или ванбрачни партнер, дете или родитељ), запосленом, члану удружења, а на штету јавног интереса и то у случају породичне повезаности, економских интереса или другог заједничког интереса са тим лицем.

Сваки сукоб интереса Општинско веће Општине Бољевац посебно разматра и може од удружења затражити сва потребна обавештења и документацију.

У случају утврђеног постојања сукоба интереса у спровођењу уговора, начелник Општинске управеће затражити од удружења да без одлагања, а најкасније у року од 30 дана, предузме одговарајуће мере, а ако удружење то не учини, покренуће поступак за раскид уговора.

Не сматра се сукобом интереса када корисник средстава спроводи програм који је усмерен на чланове удружења као кориснике програма који припадају социјално осетљивим групама или особама са инвалидитетом.

 

Раскид уговора и повраћај средстава

Члан 29.

Ако се приликом праћења реализације програма утврди ненаменско трошење средстава начелник Општинске управе је дужан да раскине уговор, захтева повраћај пренетих средстава, односно да активира инструменте обезбеђења, а удружење је дужно да средства врати са законском каматом.

Извештај о реализованој финансијској подршци

Члан 30.

Лице именовано од стране начелника Општинске управе Општине Бољевац   израђује извeштaj о реализованој финансијској подршци програмима удружења из буџетских средстава у претходној календарској години.

Извeштaj из става 1. овог члана објављује се на званичној интернет презентацији  Општине Бољевац, на огласној табли органа општине и на порталу е-Управа, најкасније до 15. јануара текуће године за програме реализоване у претходној календарској години.

Лице именовано од стране начелника Општинске управе Општине Бољевац може спровести анализу успешности, квалитета и степена остварености циљева програма за која су додељена средства на конкурсу за доделу средстава, уколико оцени да би то довело до унапређења стања у одређеној области у којој се корисницима додељују финансијска средства.

  1. ПРЕЛАЗНЕ И ЗАВРШНЕ ОДРЕДБЕ

 

Престанак важења ранијег прописа

Члан 31.

Даном ступања на снагу ове одлуке престаје да важи Правилник о критеријумима и поступку доделе средстава из буџета Општине Бољевац удружењима за реализовање програма од јавног интереса („Службени лист Општине Бољевац“, бр. 40/2018).

Спровођење започетих поступака

  Члан 32.

Поступци доделе средстава који су отпочели пре ступања на снагу ове одлуке а нису окончани, спровешће се према прописима који су важили пре ступања на снагу ове одлуке.

Ступање на снагу

Члан 33.

Ова одлука ступа на снагу осмог дана од дана објављивања у Службеном листу Општине Бољевац.

 

 

СКУПШТИНА ОПШТИНЕ БОЉЕВАЦ

Број: 06-128 / 2019-I/11

Бољевац, 18. 12. 2019. године

 

                                                                                                            ПРЕДСЕДНИК

                                                                                       СКУПШТИНЕ ОПШТИНЕ БОЉЕВАЦ

                                                                                                            Слађан Ђимиш

                                                    

 

Препоручујемо

ОБАВЕШТЕЊЕ О УВИДУ У БИРАЧКИ СПИСАК

На основу члана 14. став 1. и члана 21. Закона о јединственом бирачком списку („Службени …

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *